Monday, September 28, 2009

Selamat Hari Raya

haih..ari raya da lama berlalu..
takder la lama sangat..still dalam bulan syawal kan...
penat betul beraya taun nih....
terasa yang diri nih da lama tak jumper member-member lama...
ader yang masih ingat dan ader yang da tak berapa ingat...

kadang-kadang..banyak mende yang bermain difikiran ini...
kawan-kawan dulu....dengan pelbagai karenah...
siap ader yang kene ban...
penah betumbuk...
mengata kaw-kaw...
dan banyak lah perangai yang pelik-pelik..

tapi...sekarang...
aku merasakan...mende-mende yang dulu-dulu...
anggaplah tak penah berlaku kawan-kawan...
kiter hidup bukannyer lama kan...
dan orang yang kiter kenal dulu mungkin lain dari orang yang kiter kenal skarang...

kadang-kadang...masih ader lagi yang bercakap..
takya laa pegi rumah si a or si b nih...
dier nih cam xxxxx..cam.... dan ini membuatkan aku pikir yang macam budak-budak lak...
yang da lepas tu..anggap jer la da lepas....

bagi aku..masa yang kiter ader peluang tuk berjumper ngan semua kawan-kawan kiter...
takder masa lain da...
ader beberapa masa jer yang korang rasa bler pegi tuh cam nice...
antara masa-masa yang sesuai...
  • ketika ari raya...atleast cam semua orang leyh datang rumah..atas alasan nak beraya la kan...
  • ketika saket...atas alasan nak melawat kawan yang sakit..
  • ketika ader buat majlis..tak kire la kawin ker..aper ker...so bole la datang..
  • last skali..ketika kawan tu mati...tapi time tu kiter dapat melawat n tengok dier jer la
apa salahnyer kalo kiter kejar pergi jumper kawan-kawan lama kiter..
bler berhari raya nih kan...
bole jugak kiter bermaaf maafan kan time tu...
kalo time beraya pun nak memilih kawan mana nak jumper...susah la kan....

ader pulak yang jenis nak melawat kawan-kawan rapat..
aku takder la rasa salah tuk melawat...
tapi..kalo kawan-kawan yang rapat tu...
da mmg korang jumper dier selalu...
so takder masalah laa...
nih kawan-kawan yang susah nak jumper..
aper salahnyer kiter kejar tuk berjumper kann...

ader pulak satu jenis manusia nih...
selalu cakap...
"weyh..ko nih datang ar umah aku...susah sangat nak datang umah aku..bla..blaaa..blaaa"
tapi tak terpikirkah korang...
korang penah ker pergi melawat umah member korang...
kalo bab nak mengata orang..bukan main kan....

untuk aku..aku takder la nak berharap orang datang umah aku...
lagipon umah aku jauh..hehehhee...
tapi kalo da alang-alang turun kelantan..
aper salahnyer kiter ziarah mengziarahi...

kadang-kadang juge..
ader jenis orang nih..time nak paper..baru la teringat kat member tu...
kalo takder kepentingan...
tak ingat pun takper laaa...
macam tu ker cara kiter berkawann...
atleast...cuber la menjadi kawan ketika gembira dan juga ketika berduka...

pesanan penaja
  • sori la arinih cam membebel sket.....yang pasti aku takder tujukan kat sesaper....saper yang terasa amek mende tu sebagai teladan....yang tak elok jadikan sempadan...aku jugak paham dan tau yang no body perfect kan~~~ingat satu mende lagi....kiter takkan selalu berada diatas dan ingatlah...jangan satu masa nanti..bile kiter dibawah..kiter terkapai-kapai untuk naik keatas balek~~~

1 comment: